KLIK!

Tuesday, September 29, 2009

hapPy biRthdaY busU~


29th SepTember 1979..
seoRng bayi anak bongsu selamat diLahirkan oleh Pn. Normah
diberi nama Norizan Abdullah

29th September 2009..
genap umurnya 30tahun..
alhamdulillah dikurniakan rezeki yg xputus2..
tmbahan pula thun ini juga thun drinya diijabkabul..
tahniah!!
hahaha..intro miera xbley bla..
da mcm pe ntah..
sape norizan??
ape hubungan??
hoho..
ni la makcik miera or anak buahnye paggil dye BUSU...
di antara makcik yg miera paling rapat la..
every year mesti miera xmiss dapat hadiah hari jadi dari busu..
tp lately bila da besor ni la jarang2 sket..
pengalaman xleh lupe tyme tadika dlu..
kisahnye??
hahaha..nnti2 la yer cite..
hari ni birthday busu...
hohohoh..
HAPPY BIRTHDAY BUSU!!!=D
"Ya Allah, sempena hari kelahirannya pada hari ini,
Berkatilah dirinya dunia akhirat..
Panjangkan umurnya,
Permudahkan setiap pekerjaan yg dilakukannya..
ya Allah,
Kau kurniakan lah cahaya mata kepadanya agar bertambah berseri rumah tangga yg baru dibina olehnya.."
amin..amin ya Rabb..

photo gaLLery part-3 dipaGi raYe...

anak2 pn normah&en abduLLah tambi..lawa2 semuanya...=P
ni plak menantu2 nye...wahh!!handsomenyer~ cucu2 yg ada,sowang je ketinggalan,gi kubur rasenyer kowt...lmbai semua!!
_dimanakah mira??_


kene ikut turn nk mintak ampun&maaf... n ni my family nyer turn..

sob2,tyme ni mmg sayu...ditambah lk pak uda miera nyanyi wat background song...hahah




pertama di pg raye..yg anaknye minta maaf dulu,diikuti menantu dan seterusnya cucu..
alahai shahmieku syg..kak ros!!

kepada makcik2,pakcik2,sepupu mahupun ahli keluarga mira sndri
yang mengikuti blog ini,
mira menyusun 10 jari mohon ampun dan maaf andai kata selama mira hidup mira
ade melakukan ksilapan/kesalahan semasa dri ini sedar mahupun tidak..

Monday, September 21, 2009

sekitaR di pG raye~

beraTur kl nk dwet raye~ hahaha...kl nk taw,kat sampul tu da siap tulis name sowang2..thanx achik!!

on da way nk g umah wan di pagi raye..adikku segak bergaya sambil mmndu pesona~

kasih atuk terhadap cucunye~

sempena raYe ni,
miera malas nk karang bnyk2..
nk upload je gambar..
kowang leh wat kesimpuln dri gambar2 yg terpapar...
=D




sHaHmi+iLham+qimie+photo gaLLery











Friday, September 18, 2009

WaHAi KaUm Hawa.....!


Wahai kaum Hawa…!

Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah menangis manakala ia datang bersama Fatimah. Lalu keduanya bertanya mengapa Rasul menangis.
Beliau menjawab, "Pada malam aku di-isra'-kan, aku melihat perempuan-perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan. Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Karena, menyaksikan nereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya.

Putri Rasulullah kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya.

"Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih.

Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.

Aku lihat perempuan tergantang kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya, diulurkan ular dan kala jengking.

Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka.
Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam, memakan tali perutnya sendiri.

Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta, dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar dari lubang hidung, badannya berbau busuk karena penyakit sopak dan kusta.

Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar, beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya.

Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing, sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malikat memukulnya dengan pentung dari api neraka," kata Nabi.

Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa seperti itu?

Rasulullah menjawab,

"Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya.

Perempuan yang digantung susunya adalah istri yang 'mengotori' tempat tidurnya.

Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya, ia keluar rumah tanpa izin suaminya, dan perempuan yang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas.

Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah karena ia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka karena ia memperkenalkan dirinya kepada orang yang kepada orang lain bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan muhrimnya.

Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya diulurkan ular dan kalajengking padanya karena ia bisa shalat tapi tidak mengamalkannya dan tidak mau mandi junub.

Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang umpat dan pendusta.

Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami."

Mendengar itu, Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis. Dan inilah peringatan kepada kaum perempuan..
artikel ini diperoleh hasil ihsan daripda abg sam~
thank U

Wednesday, September 16, 2009

kaLau itu PenyuDahnye~


p/s~post kali ni luahan hati mira..jgn bace kl anda nk blame mira lepas bce..kl nk bace gak, bace la,pastu comment directly..mira xmintak belas kasihan sape2..ingat tu!!

bole hidup dipagari batu-bata mcm ni...??yg xpeduli orng len??4 sure xlehnye~



TangGal 16 september 2009..
(chheeewahhh,ingat nk wat cite klasik ke mira??)
ntahla..
hari ni bnyk sgt benda yg dtg menyerang..
lepas satu..
satu dtg...
moga hati ni tabah menghadapi..

kadang2 terdetik gak hati ni..
salah mira ker??
dosa mira ker??
pasti ade di mane2 silapnye..
ye,mira mengaku salah mira...
puas ati??


last week da tekad xnk empangan pecah..
bt then,pecah lagi...
kenapa mira sentitif mcm ni??
moga mira menemui jawapannye..

mira da hilang seorng yg mira syg..
ni nk hilang lagi...
yaAllah...
andai kata ini yg terbaik..
mira redha..mira terima..

mcm mne leh hilang??
hmm...silap mira la kot..
yeah,i'm bad person..
xreti jaga leklok..
xreti nk take care...
xreti nk ambik hati...
xreti itu..
xreti ini...
(kl da bnyk sgt xreti tu,mmg silap sendri la mira!!)


kaLau nk pegi..juz leave it...
xyah la wat hidup mira ni suffer dlu..
mane letak hati perasaan??
mira da cube rasenye jd yg terbaik tok kowang..
tp xtaw la assumption mira je kot...
pasti ade kekurangan di mane2 smpai kowang leh wat camtu kan??

untuk yg ke-3..
dont pretend depan mira anda xtaw pape..
mira bnci mcm tu..
mira tnye..dye jawab len..
padahal dye taw je..
tp wat2 xtaw..
jgn ingat anda sowang je ade maslah..
orng len pun ade masalah gak..
e...geramnye..
up 2 u la...
nk serang??
ade caranye..bce post b4 ni...

taw x..bnyk sgt empangan pecah pasal kowang???
sedar x masih ade yg syg kowang??
bkan mira seorng...orng sekeliling kowang jugak..
ntah n ntah...
dlu mmg pertahankan seboleh2nye..
sekarang,mira xmampu nk pertahankan pape da..
n mira pasti..
pasti ade yg salahkan mira..
mira emo..mira sntitif sgt..mira itu..mira ini..
ok,then..
proceed...
hak anda...
sape mira nk halang..??

to aLL reAderS

assalamualaikum pembuka kata post kali ni...
nmpaknye ramai yg xpuas ati ngan certain post mira..
hmm..
salah mira...
dosa mira..
kl readers semua rase nk salahkan mira atas ape yg mira postkan...
nasihat mira~JGN BACE!!!
mira xrugi sesen pun kl xde owng bace..
n kl nk bace gak,bt then,
xpuas ati...
sile la rujuk ngan mira directly...
xpayah la nk gune perantaraan..
itu lebih menyakitkan hati ni..
kl nk dtg serang??
jmput la dtg umah..
nk alamat??
buzz me at ym..
nnti mira bg alamat~

Thursday, September 10, 2009

fOr the 1st time


assalamualaikum..
salam pembuka bicara
pe nk mengarut kali nie..haha
hmm..juz nk share perjlan hari ni kot~
awal pg td..dpt tetamu xdiundang..
siapakah??apakah??
migrain dtg ketuk kepala..
haisshh..tyme ni lak dye nk dtg bertandang pun..
nk halau da td..
tp apakan daya..
dye mmg xreti bahasa..
mmg sengsara la jap...

punca??
1.xcukup tido/tido xmenentu
(ade ke patt xtido 2 mlm??kl dapat pun maybe dlm sejam dua..slah sape??salah sndri la mira oii..)

2.bnyk sgt kot fikir
(a.fikir hal sndri..of coz la kan..test,quiz..xyah cite; b. fikir pasal masalah orng len pun ade gak..haisshhh..mira2..yg ko duk nyibuk 2 pe hal??)

kesan atau akibat??
1.dlm kelas mmg la..punye berhabuk lcturer dok speaking kat dpan..sepatah hram pun xhm..
(konon bajet kuat la??nk tahan gak kan,nk g kelas gak..padahal,mmg dlm dunia len da..salah sape??again,salah sndri cik mira..)

2. untuk sekian kali nye..mira menyampah nk lyan orng sekeliling yg cube nk berkomunikasi..bt not my parents or my family la..
(maaf ye sahabat2,mmg otak ni unfunction..mmg ley wat mira cepat nek angin ble migrain ni dtg melawat)

3. berbuke lambt..dlm kul 7.40mlm..haha..apakah??bagaimanakah??alkisah...(ni yg 1st time ni)
td dlm 15minit b4 kul 7.00..kpale mmg da xleh tahan da..gi la baring kat ats katil empuk tu..bajet nk pejamkan mata je spaya urat2 ni rehat jap..xtaw la camner leh pengsan terus agaknye..azan berkumandang langsung xsdar ..punye kuat bunyi msg adik pun xsedar..taw2,terjaga,7.40mlm..astafirullah,mira2..terus bngn dri katil ngan terhuyung-hayang minum air..pastu, solat maghrib...pastu??hmm..sambung baring la lgi..=D

hikmah??

1)mira sedar masih ada yg syg akan dri ini..ade yg snggup hntar ubat killer kat mira(1st time gak ni..ngeh2)..ade yg nasihat soh buka pose tok mkn ubat..wahh,terharunye rase..thanx a lot..tp,alhamdulillah,dpt gak berthan walaupun it getting worst in every minute...muke pun muke toye jer..haha

2)at the same time,mira leh taw sape yg ignore je bile mira berkeadaan sebegini..padahal mmg tang2 dpan mata dye..xtaw la sje2 wat xtaw,or mmg xnk ambik taw,or mira ni mmg xpenting/xbermakna pun bg dye tok diambil taw..dah mule rase menympah da ni..
haishh..sabar2 mira

3) Allah masih sygkan dri ni..sbb??
a. xmuntah2 pun ble dpat lwatan oleh tetamu xdiundang td..
kl muntah,alamtnye..mau batal pose hari ni..huhu..;
b. masih gagah g kelas ngan jwb kuiz K.A td..
alhamdulillah...syukur sesangat..


ni pun ade sisa2 lgi nie..haisshhh...sape ade penawar??
hahaha..

Sunday, September 6, 2009

kiSah di sePAnjang perJaLAnan dihuJung mIngGu~













aLhamduliLLah..
ku panjat kan kesyukuran ke hadrat Illahi..
atas kurnian kesihatan dan peluang yang diberi...
program team building bersama biro jPp dapat dilaksanakan
meskipun bnyak cacat cela nya...

bertolak dari Johor pada ptg jumat tue...
tiba di KMPk sejam sebelum subuh pada sabtu pagi...
program kali ini bnyk kenangan nya...
mmbuatkan aku lebih membuka mata..
membuka mata hati dlm menilai dan menerima sesuatu..
terlalu banyk yg dipendam setelah sekian lama..
dan pabila aku berjumpa dengan tmpat yg sesuai..
aku curahkan segala2nya..
sampaikan shahmi kata..
"jaga empangan...jgn pecah lgi.."=P
baru sekarang mira sedar kenapa shahmi boleh rapat ngan shieda...
thnx again shahmi...


kepada abg pian..
thanx again to b my brother..
moga ikatan ini berterusan dan berkekalan hngga ke nafas terakhir mira..
kepada abg sam...
thanx 4 d xplanation...
to kak mas..
u r just like my own sister..
mungkin sukar utk mira meluahkn semuanya kat kak mas..
tp nasihat kak mas amat mira hargai..
kadang2 ia menjadi pemyuntik semangat mira...
to syida..
akan kite laluinya..
susah senang bersama...
moga hati ini senantiasa tabah menghadapi..
to kamal..
maaf tok segala2nya..
moga aku dapat perbaiki agar tidak berulang di kemudian hari..
to banan..
lame gak kite borak mlm tu...
jga dri lek lok...
akk pasti merinduimu ble banan da g sana..
to adeQ n faizal..
penghibur n penyeri hidup akk..
di kala akk sedih kamu sudi menggembirakan..
to all alumni involve..
teruskan usaha n bakti anda dlam alumni dan kolej..
ingat,jasa kolej mungkin xterbalas sepanjang hayat kite...

Saturday, September 5, 2009

pErLukah aKu terUs meMendAm

Assalamualaikum pembuka bicara..

ape pendapat kalian tentang rase syg kalian dengan sahabt kalian..
sahabat yg amat rapat dgn kalian..
dan sahabat ini bagai seorng abg kandung dlm hidup kalian..

ibarat mendapat seorang abg??
yaAllah...nikmat Allah yg tak terucap dek mulut ni..
di tmbah pula takdir yg tertulis sebgai anak sulung...
ade nye seseorng yg ambil berat tentang kite..
tmpat ku luah perasaan duka mahupun gembira..
pencetus gelak tawa..
dan cerita2nya juga dikongsi bersama..
aku bersyukur nikmat MU yaAllah..
hubungan ibarat adik dan abg kandungnya sndri..
syg ibarat keluarga sndri..
sape xsyg keluarga sndri??

tp..
bile dtngnya seorng insan baru di dlm hidup seorng abg..
perkenalan baru yg semestinya xboleh di bandingkan dgn lamanya,akrabnya perkenalan yg lama...
tp, kini...
insan baru itu lebih diutamakan...
insan baru itu lebih betulnya..
insan baru itu lebih pentingnya..

cemburu kah aku??
TIDAK..
syg yg dirasa len rasenye syg trhadap seorng kekasih...
syg terhdp seorng abg len rasenye..
sgt berbeza..

rase macam di buang..
dipinggirkan..
tak penting da rasenye dri ni..
ntahla..
buat kali ke duanya aku merasakan perasaan seperti ini...
hebat dugaan Mu yaAllah...

namun aku sedar..
siapa driku di matanya...
hanya kawan biasa..
hati ini redha..
tp apakan daya...da xtertahan bile dipendam lama..
akhirnya,dluahkan juga...
walaupun hanya melalui blog ini..
terluah juga air mata yg selama ini di tahan2..

kadang2,mendiamkan dri itu lebih baik...
aku redha ya Allah..
biar derita sndri dipendam..
agar tidak menyusahkan yg len...





Thursday, September 3, 2009

WaHAi KaUm WaniTa.....

orng berkata jadilah seorng wanita ibarat sekuntum bunga mawar.
Hadis Abdullah bin Umar r.a:


Rasulullah s.a.w telah bersabda:
Wahai kaum wanita!!

BERSEDEKAHLAH KAMU DAN MEMPERBANYAKKANLAH ISTIGHFAR IAITU MEMOHON AMPUN.
Kerana, aku melihat kaum WANITA lah yang lebih RAMAI menjadi PENGHUNI NERAKA.


Seorang wanita yg ckup pintar antara mereka bertanya:
Wahai Rasulullah,
mengapa kaum wanita yg lebih ramai menjadi penghuni neraka??


Rasullullah s.a.w bersabda:
Kamu banyak MENGUTUK dan MENGINGKARI SUAMI.
Aku tidak melihat mereka yang kekurangan akal dan agama yang lebih menguasai
pemilik akal,dari golongan kamu.


Wanita itu bertanya lagi:
Wahai Rasulullah,
Apakah maksud kekurangan akal dan agama itu??


Rasulullah s.a.w bersabda:
Maksud kekurangan akal ialah PENYAKSIAN 2 ORNG WANITA SAMA DGN PENYAKSIAN SEORANG LELAKI.
Inilah yg dikatakan KEKURANGAN AKAL.
Begitu juga wanita yg idak mengerjakan sembahyang pada malam2 yg dilaluinya kemudian berbuka pada blan ramadhan kerana haid.
Maka inilah yang dikatakan KEKURANGAN AGAMA.



petikan ni sya ambil dari sebuah diari isLam..
peringatan buat semua pmbaca wanita terutamanya untuk DIRI SYA SENDRI..
wallahulam..

Tuesday, September 1, 2009

yOu aLwaYs in mY minD~

video

video t0 share..

ni waT tyme xde keJe tP ade je KeJe..

hehe..

hope u enjoY it..(mcm la ada kan)