KLIK!

Saturday, August 1, 2009

baNgkitLah wahAi anaK banGsaKu

di anTara bariSan fasilitator seniOr

miEra + aiNi + yaNa
HarApan banGsa + agaMa + nEgara

TrIMa kasiH kPd piHak Sek0Lah di aTas JemPutan

BeRani kE hadaPan di AntaRa oBjEktif YaNg kaMi inGin teRapkaN dLam diri SetiAp peSErta

Alhamdulillah..sisa masa yG terluang haRi ni(sabtu,august 1st 2009) daPat daku isikan ngan aktiviti yG bermAnfaAt..
aku teringat kata2 kak mAs smSa msyUaraT Mt alumni yG LepAs..

"pinCang kemahasiswaan seorNg MahasisWa jika mAhsiswa terseBut tiDak daPAt mmBerikan baktinya kPd maSyaraKat"

(MaaF kak mas,piNjAm n tampAL tok post kali nie..hehehe~)
bLe terdeNgar je ayat nie..hati ini terdetik..ape sumbangan mahupun pengorbanan aku sbgai seorang mahasiswa terhadap anak bangsa & agama sendiri??

berdirinya aku sbgai mahasiswa skrg ni,bkan disebabkan oleh usaha n titik peluh ak sndri..
bkan hanya disebabkan oleh pengorbanan mak abah aku semata2..
bnyK pihaK yG menyumbang antara sedar mahupun tidak..

facilities yG ak gunakan sepanjang 15 tahun di arena menuntut ilmu memerlukn pengorbanan semua pihak..
wang,tenaga mahupun masa bnyak dikorbankan..
hanya kite shja yg tidak sedar akan perkara ini..(aTaupun sengAJa tutuP mata xnk menyEdari)
DAN sejak menjejaki ke alam universiti..
aku mncari satu medium tok ak mencurah kudrat mahupun keringat utk msyarakat skelilinG..
syukur,dgn mnyertai saLah sebuAh kelab ak dapat melaksanakannya..

fasilitator~bkan seorang guru mahupun cikgu yg ditugaskan tok mengaJar..
tp dye hanyaLah pemudAh cara~
memberi guide Line ke arAh maTLamat Yg betuL~

Sek.Keb. Tmn Tun Aminah mnjadi Lokasi ke-6 aku mnjalankan tnggungjwb sbg seorG fasilitatOr..
di sertai oleh pelajar tahun 6 dan sebahagian pelajar tahun 5 yG bakal menduduki UPSR yG tinGGal bebeRapa hri je..(38 days in CounTinG)
sambutaN dan penyertaAn dri stiaP peLajAr amatlah mmberanSangKan..masInG2 mmpunyAi kelebihan daN semAngat ingin tahu yG amat TingGi..seKaLUng TahniAh diUcapkaN..
hraPan yG tinGgi aku letaKkan agar ape Yg ingin dismPaikan dLam setIap aktiviti LDK dPat difahami+dipRaktikkAn oleh adik2 terSaYang..
MeLihat kecErian daN kegembiRaan di daLam stp waJah adik2 ini mmBerikan ak suntikan semNgat agaR daPat menGhadaPi stP cabaran+dugaAn yG mendaTang dNgan senyUman dan haTi Yg saBar..=D

aku pohon peTunjuk,kesuciAn dan keKaYaan jiWa hanYa padaNya..

No comments: