KLIK!

Saturday, October 3, 2009

Miera saYang kaMu seMua~

SaLam sAyang yG TAK terhingga tok semua readers..

Post kali ni,mmg miera tujukan khas utk sebilangan insan istimewa yang hadir dLam hidup miera dan sedikit sebanyak peLengKap diri ini..

HiduP ini ibarat roDa, kadang2 kite di atAs, kadaNg2 di bawah..
dan tak semua orng di sekeLiLing kiTe nk meLihat diri ini banGun seMula seteLAh jaTuh,
maLah xsemUa sanGGup memBeri sedikit semaNGat dan d0r0ngan utk kite bangkit semuLA..
DaLam seTiap persahaBatan mahupun taLian yg terJalin,
xlengkap rasenye tanPa pergaduhan/selisihan faham..
iTu aSam garam persahabTan..
bak kate pepaTah..
~seDangkan lidah terGigit,inikan suami isteri~
tp,kite tukar la suami isteri tu kepada kawan mahupun persahabatan..
biLe kite gaduh,kite kembali baek semuLa...
dan itu mnjadikan kite semakin sayang di antara kite...
sesunggUhnya miera sayanG anda semua...
sesengguhnya miera amat2 menghargai kehadiran anda dlam hidup ini..
...
"Betapa aku bersyukur Ya Allah kerana Engkau memberikan miera peluang mengenali insan2 istimewa ini..Engkau eratkanlah silaturrahim di antara kami Ya Allah, kerana sesungguhnya Engkau penentu segalanya..."
...
1. Mr.Mohd Shafihan b. Mohd Said...
ThanX a lot to be my brother..SAYANG abg mcm abg kandung miera sndri...
reaLLy appreciate it dat..
sorRy to make u feEL sad,bt then..[nyesal sngt2,xnk wat da..sorry again=(..]
dari situ miera tahu abg syg dri ini..sgt2 menghargai diri ini..
dan itu meningkatkan my motivation actually..=)
remmber,YOU always be my brother no matter what..
2. Ms Nur Shahidah bt Roselan..
Maafkan diri ini andaikata miera menyusahkan syieda..
thanx alwayz be at my back..thanx coz always support me whatever i do..
thanx sudi pinjamkan bahu n telinga tok miera curahkan perasaan/luahan hati ini..
4 d 1st time,miera dapat luahkan semuanya..


3. Ms Nur Mastura Mansor
i got a new sister!!!
LOve u soo much..
thanX 4 d adVice..
tazkirah kak mas mmbuatkan pintu hati dan mata ini terbuka bersama linangan air mata..
ketabahan dan ketegasan kak mas mmbuatkan miera bangkit berubah dripada marapati kesilapan/kejatuhan diri ini..
Hati ini memanjatkan kesyukuran di beri kesempatan mengenali dan mendekati dri anda..
4. Mr Naem Arsad..
anda lah seorang rakan yang amat mengenali siapa diri miera yg sebenarnya..
ikatan persahabatan yg terjalin di antara kita sangat bermakna..
anda menyokong diri ini terus bangkit dan berdiri..
menGenali anda merupakan suatu anugerah tak terhingga..
bnyk masalah,suka duka yg kita berkongsi bersama..
tanpa rase jemu anda terus menyokong..
hanya ungkapan Terima kasih yg tak terhingga yg mmpu miera ucapkan..
Allah jua yg mampu mmbalas segala pengorbanan anda..
insan2 di atas amat bermakna bg dri miera..
SANGAT bermakna..
insan2 yg miera sayang dan kasihi..
moga perkenalan dan ikatan ukhwah yg dibina berkekalan hingga ke akhir nafas dri ini..
dan
SesungGuhnya,sOkonGan,perhaTian dan Kasih saYang daripada insan2 ini amat2Lah miera perLukan setiaP detik agAr diri ini dapaT bAnGkit,berDiri,BerJaLAn dan Terus BerLari...

7 comments:

shieda_nurkasih said...

salam..miera..sgt2 terharu..moga semua nie memberi pengajaran n perubahan bru dlm hidup kte..=) shieda pon nk ucap bebanyak tq kt miera coz memahami dri ini...doakan jalan yg shieda pilih nie betul..n kbhagiaan yg kte cr pasti akan kte perolehi..InsyaAllah..sayyyaaaang awakkk =P

miera said...

waalaikumsalam syiedaku syang...
thanx 4 reading my dear..xtaw camner nk gmbarkan/luahkan perasaan/kesyukuran hati ini..melalui blog nie je yg miera dapat luahkan segalanya agar kalian semua mengerti dan mengetahui..
walaupun miera hilang dye,tp Allah mengurniakan 4 orng insan yg amat istimewa ni kat miera..
teruskan melangkah syieda,jdikan semua yg sebelom ini sebagai pnduan agar kite xjatuh dan terus jatuh..
dont worry honey,i will be always at ur back..=D

Nur Mastura Mansor said...

adik2 ku...maaf kiranya kmas tak dapat jadi kakak yg baik utk kalian...kmas berdepan dgn ramai org, pelbagai masalah, pelbagai cerita...yg mahukan kmas membantu mereka juga...apa pun, hidup mesti diteruskan, tatkala hati diselubungi sedih dan pilu, ingatlah...itu semua ujian drNya, tiada umat yg mengatakan dia beriman tanpa dia diuji...dan pastinya ujian ini akan menjadikan kalian lebih tabah, bukan kmas tak sayang dan bukan kmas tak kasih kan anda...kasih dan sayang kmas mungkin tidak tertonjol secara lahiriah, tetapi yakinlah bahawa kmas sentiasa ingat dan mendoakan kalian sentiasa dan semakin dekat dgnNYA...dia yg selayaknya mendapat cinta kita yang agung bukannya manusia. Letakkan cinta kepada Dia yg hakiki, nescaya cinta insan yg menyintaiNya jua yg akan diperolehi...yakin = imani! ---> berlapang dada ---> ukirkan senyuman =) ---> ketenangan hakiki...amalkan doa rabithah

miera said...

to nur mastura mansor..miera faham kondisi kak mas..walaupun kite jauh di mata,tp dekat di hati..miera xtaw nk gambarkan gembira dan leganye hati ni lepas luahkan semuanya kk mas..hnya rase kesyukuran yg dapat mira pnjatkan...thanx a lot..kata2 kak mas sangat melekat dan berkesan di hati ini..dan dari saat itu mira sedar,mira patut bangkit dan belajar utk berdiri..berlapang dada dlm menerima setiap dugaan dan rntangan yg ada di depan mata..kata2 kk mas penuh kebenaran sehingga dpt buka pintu hati ini..alhamdulillah n thanx again=D

Mohamad Nasa'i said...

salam...mohon maaf mencelah,sekadar untuk melontarkan pandangan dan sebagai peringatan untuk diri ini dan penulis khususnya...alhamdulillah sy dapat melihat kehebatan ukhwah yg terbina dlm organisasi alumni t'utama antara kakak-kakakku sekalian..diri ini mengharapkan semoga semuanya ukhwah yg terbina ini tidak t'babas drpd dasar yg dtetapkan olehNya...juga menharapkan ianya terjalin diats dasar kasih kerana Allah..insyaAllah...semoga kak miera terus tabah dan terus mengharapkan pertolongan drNya...selain m'dpt sokongan drp 4 org teristimewa dlm idup kak miera...but the most important thing is never and ever hope the help from others other than Allah:)

miera said...

wassalam
to nasa`i..
thanx 4 drop by n giving me some advise..
sebelom akk meluahkan kpd insan2 tersbut,Allah adalah tempat utama akk meluahkan rase sbb Dia Maha Mengetahui..
dan sesunGguhnye,walau sehebat mane nasihat yg akk dpt daripada insan2 tersebut,namun kl hati ini xterbuka dek Allah swt, akk xke mana..masih meratapi agaknye..
post kali ni pun cume skadar satu medium akk nk meluahkan penghargaan dri hati ape yg akk rase dan lalui..
insyaAllah,moga ikatan ukhwah dan kasih syg yang terjalin kerana Allah..
bukan mereka sja pemberi/pembakar semangat,malah ramai alumni2 yg len yg rapat dan sudi mendengar dan mmberi pendapat/pandangan..cume xdi nyatakan shja..
what ever it is..thanx adikku atas peringatan yg di beri..=D

AdeQ CekedinGTomeI said...

Assalamualaikum. Ikhlas Dari Adeq Untuk Semua.

Permulaan perhubungan tidak jelas. Masih samar - samar mencari didalam kegelapan. Meronta, memanggil yang termampu, menjerit sekuat hati. Lama sungguh didalam gulita membina insan yang tersendiri. Lampu cahaya terpancar, mencari sinar dan lorong - lorong untuk ku daki. untuk ku lalui. Abang dan kakak ku membantu memimpin ku jelan yang dikehendaki. Mana lagi arah tujuku, Mana lagi arah hendak ku tuju. Telunjuk dan pegangan kakak dan abangku membawa aku ke satu destinasi tercinta. Tanpa kakak dan abangku siapalah aku untuk mengapai semua cara dan arah tujuan yang sebenar untuk didaki. Terima kasih kakak dan abangku. Tanpa mu aku hanyalah insan yang berada didalam kegelapan mencari arah dan tuju didalam kesunyian.