KLIK!

Thursday, February 18, 2010

KeSabaranku diUji LaGi~

Mula-mula akhir bulan..
Lepas tu 18th Feb..
Hari ni, anjak lagi,
24th Feb pulak?!

La...cukup ke seorang student dibekalkan RM625 untuk tempoh 2 bulan?
Awal sem pulak tu, nak beli buku yang tebal berinci-inci, bukan keluaran negara sendiri.
paling rendah mesti RM60 sebuah~! bukannya satu dua aje nak kena beli, tapi 4, 5 buah gak!
Makan minum lagi? nak makan maggi berhari-hari pulak ker? Tak pun nak kami catu makanan sendri? Tiket bas dan teksi untuk cuti mid-sem tak nak kira? ingat rumah kami sebelah U je ke, boleh jalan kaki 5,6 minit?

alahai....
wahai encik/puan/cik/tuan yang uruskan scholar kami...

kenapa buat kami begini??
kenapa perlu di tangguh biasiswa kami?
Nak kata kami tak penuhi syarat kelayakan,
bertungku -lumus kami usahakan seperti yang tuan dikehendaki..
tapi kenapa??
kenapa anda buat kami begini?

Memang kami ada mak ayah,
tapi tak kan nak mintak/susahkan mereka?
kami yang malu~!

Ni dah kali ke-3 tangguh,
kalau 24 ni tangguh lagi,
kami tak tahu nak kata apa lagi..~!

2 comments:

zaradgreat said...

sabar..
sabar..
siannye..

tabah lah ye..

cik kotak said...

thanx zaradgreat...huhu