KLIK!

Sunday, February 5, 2012

Ini kata saya tentang SPKG, anda?

Excited!
Teruja!
Berdebar!
SPKG VI bakal menjelma (klik link utk maklumat lanjut)

eh
apa itu SPKG?
oh maaf,
SPKG itu bermaksud Sireh Pulang ke Gagang
tahun ini, kali ke-6 ia dilaksanakan

Mungkin ada yang berkata
Mungkin ada yang tertanya-tanya

Buat apa datang KMPk lagi?
Hanya setahun je duduk di situ
Apalah sangat yang ada?
Apalah sangat yang memberi makna?

Bagi saya,
setahun di situ bagai satu batu loncatan buat saya..
kalau dulu, SPM sy tak semegah mana,
tapi di KMPk,
saya bangkit untuk berdiri dan terus berlari!

Saya mampu katakan,
jika sy tak belajar utk berdiri di sana,
kemungkinan saya bukan seperti saya pada hari ini!
Namun, itu juga atas kehendak Dia~

Dan
Setelah melalui zaman di universiti
dan kini hampir 6 bulan hidup berkerjaya
saya akui
zaman di matrikulasi adalah zaman paling bermakna+BEST buat saya!

Di dalam Alumni KMPk itu sendiri
saya bukanlah siapa-siapa
bukan pemegang apa-apa jawatan sekali pun

tapi, saya happy
senang dengan ukhwah yang terjalin di antara ahli-ahlinya
walaupun sebelum itu, tak pernah bersua muka dek akibat tahun belajar yg berbeza
tapi ukhwah yg terjalin itu sangat manis rasanya!
tua, muda
kami mampu bergelak tawa bersama
bekerja bersama
buat 'drama' bersama

hah!
nak tahu kelainannya?
join kami!
dan anda nilaikan sndiri..

No comments: