KLIK!

Friday, April 13, 2012

Ke hadapan saudari yang dihormati,

Saya mendoakan agar saudari senantiasa berada di bawah rahmat dan barakah Illahi. Diberikan kesihatan yang baik dan hati yang senantiasa di bajai iman dan takwa.

Tujuan saya mengutuskan surat ini adalah ingin menyatakan sesuatu yang tak kena tentang tingkah laku saudari. Bukanlah niat saya untuk mencemuh, mengeji, mahupun menunjuk pandai di sini. Tapi atas rasa kasih dan sayang saya yang menebal terhadap saudari, saya beranikan diri untuk mengarang dan memberikannya kepada saudari.

Saudari yang senantiasa di bawah pemerhatian Illahi,

Saya tahu saudari punya hati yang suka akan kebaikan, hati yang membenci perkara kemungkaran. Saya tahu jauh di sudut hati saudari, saudari ingin berubah menjadi seorang Muslimah sejati. Tapi saudari, niat tanpa tingkah laku tak mampu membawa saudari satu langkah ke hadapan.

Kuatkanlah hati agar bibir mulus itu mampu menolak dan mampu berkata TIDAK dengan apa-apa yang yang tidak patut di'tawar'kan kpd saudari. Janganlah disebabkan manusia lain ada di sisi, saudari goyah! Jangan saudari! Bukan mudah untuk saudari berada di tahap saudari berdiri ketika ini. Usah di persiakan usaha-usaha terdahulu.

Saudari yang sangat dikenali dengan teguhnya pendirian diri,

Percayalah saudari mampu untuk melakukannya. Bukankah saudari sangat dikenali dengan ketegasan? Teruskan berdoa wahai hamba Allah yang disayangi. Rezeki dan hidayah itu milik Illahi. bukan milik manusiawi. Usah bimbang! Jangan khuatir! Kita sama-sama mencari jalan yang duredhaiNya bukan?

Oleh hal yang demikian, sampai sini sahaja nasihat saya. Moga saudari mampu berubah dan melangkah.

Sekian,

Yang menyayangi diri saudari,
'saya'



No comments: