KLIK!

Monday, April 12, 2010

Reflect back~

Reflect back! wahh, da macam subjek process control pulak! *selepas siap setiap case study, kene buat relection journal* tapi tak pe, yang baek tu apa salahnya kalau kita teruskan bukan?

*Reflect tu apa? Reflect tu kita kaji balik apa yang kita dah buat atau apa yang kita dah alami dalam sesuatu tempoh dalam hidup. Menganalisa setiap apa yang berlaku dan ambil pengajaran daripadanya* itu yg CK faham la..

Alhamdulillah, syukur sangat selepas menghadapi 1st final exam paper tadi. Paper ape? paper Process Control! Allah permudahkan CK jawab dengan tenang dan lancar. Walaupun, tak tahu betul ke tidak, tapi sekurang-kurangnya CK dapat jawab kan? sekurang-kurangnya CK tak blank kat dalam dewan tadi. "Dan langkah seterusnya yang perlu diambil untuk subjek ni adalah TAWAKKATUL A'LALLAH..Bekerja keras pulak untuk paper ke-2 for this thursday, get ready CK?"



Setiap kesulitan itu pasti akan disusuli dengan kegembiraan bukan? CK tak dapat tidur dalam masa 3 hari ni. tidur pun dalam 3-4 jam dalam tempoh berhari-hari tu. Itupun bukan lena mana pun.. tapi, Alhamdulillah malam td dapat tidur berkualiti selama 3jam lebih. Walaupun, di pertengahannya, CK "dihempap" sesuatu.



Sungguh, masa tu memang takut sangat! Pada awalnya, memang berterabur bacaan ayat al-Quran CK! tunggang terbalik! tak lama lepas tu, bacaan dapat diperbetulkan, dan makhluk Allah tu pun hilang.. dan CK pun sambunglah beradu selepas 1/2 jam tenangkan diri sendri..=) *Allah suruh baca ayat-ayat suci al-Quran dengan kerap la CK*



Dan sebagai ganjaran untuk diri sendiri, CK telah membeli sebuah buku hasil karya PAHROL MOHD JUOI..nanti da habis baca, CK wat ulasan..

*sesungguhnya, CK memang gila buku. tapi tak pe kan gila buku dari gila benda len?=)*

4 comments:

qamarguyz said...

salam ziarah..
cik kotak beli buku apa ek?
mmG minat sangat buah fikiran pahrol mohd juoi tu, lain dr yG lain ideanya..baru abis baca Nota Fikir Untuk Zikir..

hmM..musim2 exam ni tenag2kan la diri..kalu tak menda tu suka la kac0..kan..
GudLuck yer! =)

miranasib said...

salam encik azrai..

td ade gak nampak buku yg en.azrai katakan tu..best x?

Tp, cik kotak beli buku "tentang cinta"...Suatu bnda yang subjektif, tak lapuk dimakan zaman tapi semakin disalahertikan dalam peredaran masa..

Cik kotak pernah baca another buk tulisan saudara ni.."Diari hati seorang lelaki" waahhh...buku tu sangat menyentuh perasaan, dan terkesan di hati...dah try?

qamarguyz said...

'Tentang Cinta' tu buku pertama penulis yG sy beli..b4 tu selalu baca tulisan dia dalam majalah jew..mmG best buku tu, banyak mmbentuk persepsi sy tentang cinta insan..

nak sambung lg s0al cinta lepas kahwin baca pulak Satu Rasa Dua Hati.. Nota Hati Seorang Lelaki tu pun sy da ada..huhu.. Nota Fikir Untuk Zikir tu OK juga, tapi takda apa sangat la kot..da biasa jumpa tulisan2 dia yG cam tu kat dalam majalah..

miranasib said...

o..yeke? cik kotak jarang jumpe hasil tulisan beliau kat majalah..maybe sbb jarang baca majalah kowt..hehehe=)

Satu Rasa Dua hati? macam menarik je bunyi...hehe..tunggu di akad nikah dulu la b4 baca..now,apa yang penting kena ubah persepsi diri tentang cinta dulu..hehehe