KLIK!

Wednesday, January 27, 2010

M.A.S.A


60 saat, 60 minit, 24 jam, 7 hari..
Angka yang diberikan sama rata, sama jumlah kepada setiap individu.
tak kurang dan tak lebih.
Terpulang kepada setiap individu bagaimana mahu memanfaatkan setiap saat yang diberikan.

MASA ITU EMAS.
Tidak boleh dijual dibeli.
Rasanya lebih mahal daripada emas.
sebab emas pun boleh dibeli kalau ada duitnya bukan?

Ia pasti tidak akan menunggu
apatah lagi untuk berpatah balik.
Oleh itu, manfaatkan sebaik-baiknya agar kita tidak termasuk dalam orang-orang yang kerugian..

"Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang,
Demi Masa,
Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian,
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan berwasiat (nasihat-menasihati)
dengan kebenaran dan berwasiat dengan kesabaran."
Al-'Asr

4 comments:

zaradgreat said...

mak uih
dah penuh ke planner?
takutnye..
bz ek?

miera said...

zara..ha,ah agak bz jugak la..
tu yang blog ni jarang ber'update'..
huhu

::FAIZ FARISH:: said...

Dah macam Saintis hehe.

miera said...

faiz farish..
saintis??wahhh, jauh lagi perjalanan tu..tp xmustahil suatu hari nanti kan?hehehe...mudah-mudahan...=)