KLIK!

Saturday, December 12, 2009

siLe jGan senYum mahuPun keTawa!!

Case 1

Pintu bilik dibuka dengan kuat dan mengejutkan sepasang suami isteri yang sedang tidur nyenyak..Seorang lelaki dengan wajah garang mengacukan senjata tajam ke arah si isteri..

Perompak : Sebelum kamu mati dibunuh,sebutkan namamu!
Isteri : Na....nama sa...saya...aisyah
Perompak : Aisyah?nampaknya sama dengan nama ibuku.Aku tidak boleh membunuhmu

lalu dia mendekati si suami sambil mengacukan senjata dan berkata

Perompak : Sebutkan namamu. Aku mesti tahu nama setiap yang menjadi korbanku
Suami : Namaku Irwan..tapi..semua orang memanggilku Aisyah

Case 2

Samdol pergi ke sebuah pekan untuk membeli durian...lalu dia menghampiri seorang penjual buah durian yang merupakan orang asli tempatan..

Samdol : Bang, harga durian ini berapa?
Orang asli : yang ni...sepopit sebiji

Samdol kebingungan mendengar jawapan dalam bahasa orang asli itu kerana tidak memahami berapa nilainya sepopit itu..lalu Samdol buat2 tahu dan cube menawarinya..

Samdol : Bang,boleh kurang sikit tak?
Orang asli : Boleh aje, nak kurang berapa?
Samdol : Lahupa..boleh ya??

Penjual itu kebingungan..lalu bertanya pada Samdol

Orang Asli : Lahupa itu berapa?
Samdol : Cakap dulu!Sepopit itu berapa?!

7 comments:

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

nak ketawa dan senyum jugak
hahahah..

ieQa sWetLuv said...

hahaha.. macam2 hal..

Farhana said...

Hahahahaha.. Sorry2.. Dah terketawa juge tersenyum.. Maap.. Nice one.. ;)

miera said...

to aidacomei..ieQa swetLuv and Farhana

Thanx guyz sudi luangkan masa bace this enrty..
luv u guyz!!

Azrai Ahmad Zamri said...

salam 1Dunia..
hehE..nak senyum & ketawa jugak..
bukankah itu yG mmbuatkan entry nie lebih brmakna?
Nice.. ;)

miera said...

pakcik azrai ahmad zamri..
yaaa!!betol..itulah matlamat tersirat..
soh orng tersenyum sebenarnyer..hehehe

miera said...

to encik azrai ahmad zamri
yaaa!!itu lah matlamat tersirat..
soh orng tersenyum..ngeh2